01 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/05 - 08:11
  • تعداد بازدید خبر : 875
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

۳ پروژه وزارت نفت در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفت

متن صوتی

سه درخواست وزارت نفت ازجمله طرح احداث ایستگاههای تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار در شورای اقتصاد بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

سه درخواست وزارت نفت ازجمله طرح احداث ایستگاههای تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار در سومین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری به ریاست معاون اول رییس جمهور بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقل از دولت، دکتر محمد مخبر در این جلسه ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.     

معاون اول رییس جمهور همچنین دستگاههای اجرایی را مکلف کرد نسبت به اولویت بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند و افزود: مدیریت دقیق نسبت به ثبت سفارش ها و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص امری ضروری است.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند رییس کل بانک مرکزی گزارشی از منابع و مصارف ارزی کشور با تمرکز بر دارو و کالاهای اساسی ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات پرداخت.

در ادامه این جلسه سه درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر نفت در خصوص جزئیات فنی و اقتصادی، با این درخواستها موافقت شد که عبارتند از: طرح توسعه فاز اول میدان مشترک گازی فرزاد(ب)، طرح احداث ایستگاههای تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار و طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میدان نفتی شادگان.

 

  • گروه خبری : خبر,سایر منابع
  • کد خبر : 15688
کلمات کلیدی
  روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب