31 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1398/05/27 - 19:38
  • تعداد بازدید خبر : 1440
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

غدیر صلح با خدا و ستیز با خداناباوران است

متن صوتی

حجت الاسلام والمسلمین سرلک در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم در جمع کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران:فلسفه وجودی غدیر خم آشتی با خدا و ایجاد صلح و آرامش درون و مبارزه و جنگ با خداستیزان بیرونی و طاغوت هاست.

حجت الاسلام سرلک

فلسفه وجودی غدیر خم آشتی با خدا و ایجاد صلح و آرامش درون و مبارزه و جنگ با خداستیزان بیرونی و طاغوت هاست.


حجت الاسلام والمسلمین سرلک در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم در جمع کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان فلسفه وجودی غدیر خم در تشریح وضعیت انسانها و نیاز به بازگشت به سرچشمه ذات الهی اظهار داشت : انبیا مبعوث شدند که شیوه زیست و تسلیم شدن انسان در برابر خداوند را به ما بیاموزند. انسان اگر به مقام بندگی خود معترف نشود ، راه طغیان و سرکشی در پیش می گیرد و این آغاز سقوط او از ارزشهای الهی و انسانی است.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، وی افزود : انبیا آمدند که در درون خود مطلع شویم که راهی جز تسلیم در برابر خداوند نیست که این امر پیش شرط صلح و آرامش درونی انسان است.


حجت الاسلام والمسلمین سرلک در تبیین وضعیت بشر امروز و حدیث حیرانی و سرگشتگی آن اظهار داشت : بشر امروز به مدد قدرت عقل خود توانسته جهان را به استیلا و سیطره خود در آورد و عظیم ترین و ریزترین نمودهای هستی را در زیر سلطه خود قرار دهد ، اما در دستیابی به نور درون خود مهجور مانده و ارتباط با ذات اقدس الهی برایش کم رنگ شده که متعاقب آن سرگشتگی ، حیرانی ، روحیه کبر ، غرور و تفرعن است که آرامش و طمانینه درونی او را واستانده است. پناه بردن به لذات زودگذر دنیوی برای فراموشی این تنهایی درونی است. در این برهه و هنگامه دعوت رسولان الهی و چنگ زدن به چشمه معرفت و تسلیم الهی علاج عاجل زندگی امروز بشر است .غدیر نیز محک مهمی در دستیابی به مرز رهایی ، آزادگی و بهجت درونی است. چشمه نوشان غدیر سرمست باده الهی و صراط مستقیم هستند.


بر اساس این گزارش ، از دیگر بخشهای این مراسم که به همت شورای فرهنگی شرکت برگزار شد ، می توان به اجرای گروه تواشیح توسط گروه بین المللی الغدیر ، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی و اجرای مسابقه فرهنگی اشاره کرد که مورد استقبال همکاران قرار گرفت.


 


 

  • گروه خبری : خبر,فرهنگي,تولیدی
  • کد خبر : 13225
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب