10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/30 - 08:35
  • تعداد بازدید خبر : 444
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

برگزاری نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

متن صوتی

نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۳ بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب مربوط به نیمه  اول سال ۱۴۰۳ بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیرعامل بهره برداری نفت و گاز غرب و سایر مدیران ارشد، روسای ستادی و کارشناسان فنی- عملیاتی دو شرکت برگزار شد پیرامون فعالیت های انجام شده در نیمه دوم سال جاری و اقدامات در دست اجرا در راستای تولید صیانتی، عملیات سطح الارضی و تحت الارضی، مخازن و چاه های تولیدی و همچنین تعمیر چاه ها برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد. 
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نخستین روز از جلسات پیش بینی بهره دهی چاه های این شرکت در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب ضمن تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه از زحمات مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بهره برداری  نفت و گاز غرب و مجموعه مدیران  ستاد  در تحقق برنامه های پیش بینی شده و تکلیفی قدردانی کرد. 
 
مهندس مهدی حیدری با اشاره به جایگاه و اهمیت شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: مخازن این شرکت بویژه در میادین مشترک از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به لحاظ نقش آنها در تولید، موضوعات مرتبط با تحت الارض و سطح الارض آن نیازمند توجه جدی می باشد. 
 
وی افزایش تولید تجمعی نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را افزایش بیش از 2.1 میلیون بشکه نفت با افزایش میانگین روزانه تولید 5.8 هزار بشکه در روز عنوان کرد و همچنین اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب امسال موفق شده ۱۰۰ درصد برنامه تولید تکلیفی خود را در حوزه گاز محقق سازد و این مهم جز با تلاش جهادی همکاران امکان پذیر نبود. 
 
حیدری پیرامون دستیابی به تحقق تولید در شرایط ایمن را در پایداری تولید و تعهدات این شرکت حائز اهمیت دانست و افزود: در همین ارتباط در سال جاری بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات مرتبط با  نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز صورت پذیرفته است. 
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب راه اندازی ۱۰ حلقه چاه نفتی وگازی میادین دهلران وتنگ بیجار ،حفاری ۲۸ حلقه چاه‌های نفتی د رمیادین  مشترک دهلران و آذر  ، تعمیر بیش از ۱۰ حلقه چاه نفتی درمیادین  دهلران،سرکان،ماله کوه و دانان  را جزو  مهم ترین برنامه های  پیش بینی تولید نفت و گاز برای ۵ سال آینده ( ۱۴۰۷-۱۴۰۳) بیان کرد و خاطر نشان نمود: استقرار ۵ مجموعه  M.O.S در چاه های کم فشار میادین مشترک دهلرن وآذر ، تکمیل وراه اندازی نمکزدایی و مرکز تفکیک میدان سرکان ماله کوه ، مشبک کاری تکمیلی چاه های دانان ،دهلران ونفت شهر، لرزه نگاری سه بعدی میادین سرکان و ماله کوه ، از دیگر برنامه های پیشنهادی می باشد.
 
مهندس محمود نصیری درباره برنامه های آتی توسعه ای تولید از میادین نفت و گاز غرب یادآور شد: در طرح توسعه میدان دانان (EPCF/EPDF) کماکان نگهداشت و افزایش تولید نفت از این میدان، افزایش ظرفیت تولید از میدان مشترک دهلران به  حدود ۴۰ هزار بشکه در روز ،افزایش تولید از میدان مشترک آذر به  حدود ۵۰ هزار بشکه در روز ، تولید حدود ۱۰ هزار بشکه در روز در طرح توسعه میادین  سامان، سومار، دلاوران، تکمیل پروژه تقویت فشار گاز چشمه خوش و  تقویت فشار گازدهلران را در حوزه نفت و طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار، احداث واحد تقویت فشار تنگ بیجار و طرح توسعه ای میادین گازی باباقیر و بانکول را در حوزه گاز ،  در صدر اولویت های مهم این شرکت قرار دارند.
 
گفتنی است، جلسات پیش بینی بهره دهی چاه ها( Forecast) هر ۶ ماه یکبار جهت بررسی عملکرد چاه ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و موانع پیش رو برگزار می شود.
 
  • گروه خبری : خبر,اخبار مدیر عامل,تولیدی
  • کد خبر : 16032
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب