10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/12/10 - 18:51
  • تعداد بازدید خبر : 843
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در بازدید و حضور میدانی از منطقه ذخیره سازی سراجه:

ذخیره سازی پشتیبان ایمن فصل سرد سال است

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان نقش ذخیره سازی گاز طبیعی، آنرا پشتیبانی امن برای فصول سرد دانست.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان نقش ذخیره سازی گاز طبیعی، آنرا پشتیبانی امن برای فصول سرد دانست.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، با تاکیدات ویژه مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران در خصوص تولید پایدار ،مهندس مهدی حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی در ادامه نظارت های میدانی پس از هجوم موج سرمای اخیر در کشور (امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ) در بازدید از منطقه عملیاتی سراجه قم ضمن خدا قوت به همکاران خط مقدم تولید و انجام نظارت های عملیاتی ، با اشاره به بازتولید 772 میلیون متر مکعب از این میدان در فصل سرما خاطر نشان کرد : ذخیره سازی به عنوان دارایی برای روزهای سخت است و  بر این منوال دو منطقه سراجه قم به عنوان پشتیبان شهر تهران ، استان قم و استانهای شمال مرکزی و شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران پشتیبان تولید گاز برای شمال شرق کشور علی الخصوص در این روز های سرد می باشد.
 
وی افزود : هم اکنون بیش از هشت میلیون متر مکعب در روز از میدان سراجه باز تولید می شود و بنا به نیاز شرکت ملی گاز ایران این میزان به 9 میلیون متر مکعب هم قابل افزایش است. همچنین درمخزن شوریجه نیز تا کنون در مدت زمان بازتولید در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب بازتولید شده است. هم اکنون نیز روزانه 17 میلیون متر مکعب از آن بازتولید می شود. 
 
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره برنامه آتی این شرکت برای ذخیره سازی گاز طبیعی خاطرنشان کرد : با توجه به جایگاه بسیار مهم ذخیره سازی ، توسعه فاز دوم توسعه ذخیره سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار دارد که در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق فاز دوم در دست اجرا است و در سراجه قم نیز پس از انجام فاز مطالعات توسعه فاز دوم آن از سرگرفته می شود. همچنین با ابلاغ دستور وزیر محترم نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ، مطالعات برای ذخیره سازی در غرب وجنوب غرب کشور در دست بررسی است که مطالعات امکان سنجی تولید و ذخیره سازی در میدان گازی مختار واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران واگذار شده و در مراحل انجام کار برای تولید گاز و سپس تخلیه مخزن برای ذخیره سازی هستیم.
 
روال طبیعی سرما به شکلی بود که وقتی به اسفند ماه می رسیدیم آماده می شدیم برای ذخیره سازی برای سال بعد ، اما موج سرمای شدیدی که این روزها حاکم شده برودت سنگینی برای کشور دارد و باعث شده که ما همچنان از ذخیره خودمان که نیمه اول امسال ذخیره کردیم و خوشبختانه رکورد بود ،  استفاده کنیم .
 
بر اساس این گزارش ، مهندس حیدری با تقدیر از همدلی و همراهی ملت شریف ایران به جهت مصرف بهینه گاز  در روزهای اخیر  اظهار امیدواری کرد که این  مدیریت مصرف،که در واقع ضامن ثبات و پایداری تولید و مصرف  گاز می‌باشد بهترین هدیه به خادمین ملت در صنعت نفت و گاز است .
 
 
  • گروه خبری : خبر,اخبار مدیر عامل,تصويري,تولیدی
  • کد خبر : 16049
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  مسئول وب سایت
عکاس

مسئول وب سایت

تنظیمات قالب