18 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/15 - 16:32
  • تعداد بازدید خبر : 428
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای تولید پایدار نفت،

رویداد گام معکوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی برگزار می شود

متن صوتی

شرکت ملی نفت ایران در راستای افزایش تولید پایدار نفت، "رویداد خوردگی فلزات و حفاظت فنی" را برگزار می کند.

شرکت ملی نفت ایران در راستای افزایش تولید پایدار نفت، "رویداد خوردگی فلزات و حفاظت فنی" را برگزار می کند.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رویداد خوردگی فلزات و حفاظت فنی با هدف تولید پایدار نفت و توسط ستاد تحول و افزایش تولید دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.
 
در این رویداد که در روز سه شنبه (هفدهم بهمن ماه) در مرکز همایش های بین المللی کوشک برگزار می شود، شماری از مدیریت ها و شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران حضور دارند.
از جمله حاضرین این رویداد می توان به مدیریت‌های پژوهش و فناوری، برنامه ریزی تلفیقی، پشتیبانی ساخت و تامین کالا، نظارت بر تولید نفت و گاز، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران و شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز پارس، نفت مناطق مرکزی ایران، نفت فلات قاره ایران، نفت و گاز اروندان، پایانه‌های نفتی ایران و پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اشاره کرد.
 
در رویداد مذکور، چالش‌های مرتبط با خوردگی در شرکت‌های تولید کننده نفت و گاز فوق با عناوینی شامل روش‌های نوین حذف رسوبات استرانسیم و باریم، روش‌های نوین حذف رسوبات هیدروکربنی در تیوب‌های کوره‌های پیش‌گرم، زیر‌ساخت‌های شبیه‌سازی مدل‌های Dynamic (بخش بالادستی نفت و گاز) ارائه می شود.
تولید رنگ‌های صنعتی با قابلیت Cure و Fast Cure در آب دریا و خواص عملکردی مطابق استاندارد Norsok M-501 جهت استفاده در مناطق Splash zone و همچنین ارزیابی کف مخازن ذخیره نفت و فراورده‌های نفتی با استفاده از روش‌های نوین بازرسی فنی حین سرویس یا حداقل تشخیص نشتی کف مخزن، بدون نیاز به باز کردن دریچه مخزن، از دیگر مواردی است که در این رویداد مورد بررسی قرار می گیرد.
 
از دیگر سرفصل های مورد توجه ذیل این رویداد علمی می توان به مباحثی در خصوص به کارگیری روش‌های نوین رفع نشتی برای تعمیر حین سرویس خطوط لوله نفت و گاز دچار نشتی (طراحی و ساخت)، ارزیابی خطوط لوله زیرزمینی غیرقابل پیگرانی و همچنین مطالعه و ساخت مواد بازدارنده خوردگی ترکیبی (خوردگی گاز ترش و بخش بالایی خط لوله) اشاره کرد.
در این رویداد بازیگران دیگر زیست بوم فناوری و نوآوری از جمله شرکت های دانش بنیان و فناور و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی حضور خواهند داشت.
شرکت‌های علاقمند می‌توانند جهت ثبت‌نام و حضور در این رویداد، به سایت پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به آدرس www.Petropark.ir مراجعه نمایند.
 
همچنین مقرر شده است تا این رویداد از طریق سیستم مجازی ئ به طور مستقیم جهت استفاده علاقمندان حوزه خوردگی پخش شود.
این گزارش می افزاید: در پایان رویداد جلسه تجاری- تجاری(B2B) برگزار خواهد شد.
 
  • گروه خبری : خبر,سایر منابع
  • کد خبر : 16006
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب