23 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1398/09/19 - 16:03
  • تعداد بازدید خبر : 1605
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
به منظور حفظ و ارتقاء سلامت شغلي كاركنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

نصب و راه اندازی دستگاههای الكترو شوك پزشكي و خودکار در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

متن صوتی

به منظور حفظ و ارتقاء سلامت شغلي كاركنان مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و پيشگيري از مرگ و مير هاي ناشي از سكته قلبي و كاهش آنها، چهار دستگاه الكتروشوك پزشكي جهت تجهيز بهداري نواحي عملياتي و سه دستگاه الکتروشوک خودکار (AED) نصب شد.

 نصب و راه اندازی دستگاههای  الكترو شوك پزشكي و خودکار در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

به منظور حفظ و ارتقاء سلامت شغلي كاركنان مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و پيشگيري از مرگ و مير هاي ناشي از سكته قلبي و كاهش آنها، چهار دستگاه الكتروشوك پزشكي جهت تجهيز بهداري نواحي عملياتي و سه دستگاه الکتروشوک خودکار (AED) نصب شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقل از شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب ، نادر فتاحی رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست این شرکت با اشاره به تاثیر دستگاه الكترو شوك پزشكي در پیشگیری از مرگ و میرهای ناشی از سکته قلبی اظهار داشت : با توجه به لزوم سرعت عمل در امداد رسانی به آسیب دیدگان مصدو مان ناشی از سکته های قلبی، در دسترس بودن این دستگاهها در اماکن عمومی و نزدیک همکاران می تواند تاثیر چشمگیری در پيشگيري از مرگ و مير هاي ناشي از سكته قلبي و كاهش آنها داشته باشد.


رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در رابطه با اهمیت تجهیز بهداری مناطق عملیاتی به دستگاه الکتروشوک خودکار (AED)تصریح کرد: از آنجا که دستگاه AED قابلیت حمل را دارد و افراد غیر پزشک هم می توانند از آن استفاده کنند، در موارد اورژانسی که نیاز به دفیبریلاسیون وجود دارد به عنوان جزئی از برنامه های پاسخ اضطراری که شامل تماس با 115 و CPR (احیای قلبی و ریوی ) فوری است ، کاربرد دارد . این فعالیتها به هنگام ایست قلبی در افزایش احتمال بقا موثر هستند .


بر اساس این گزارش، فتاحی درباره برنامه آموزشی عملکرد این دستگاهها ، افزود: با توجه به نصب تجهیزات جدید در مناطق عملیاتی و کاربردی نمودن آن ، برنامه آموزشی در مورد نحوه عملكرد دستگاههاي الكتروشوك به پزشكان نواحي عملياتي آموزش داده شد و در مرحله بعد دوره آموزش كاربري نحوه عملكرد دستگاههای AED برای همه کارکنان ستاد و مناطق عملياتي در دست اقدام خواهد بود.


فتاحی ، همچنین برخی از اقدامات صورت گرفته شرکت در زمینه حفظ و ارتقاء سطح سلامت از طریق مشارکت آگاهانه و فعال همکاران در برنامه های بهداشت محیط شرکت را شامل ، برقراری سیستم مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب در مناطق عملیاتی ، استفاده صحیح از گندزداها و کنترل عوامل بهداشت محیطی در اماکن عمومی و کنترل بیمار یها و مبارزه با حشرات و جوندگان در همه مناطق دانست.


 

  • گروه خبری : خبر,تولیدی,مسئولیت های اجتماعی
  • کد خبر : 13474
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب