09 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/19 - 11:38
  • تعداد بازدید خبر : 1067
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت ملی نفت ایران؛ ایستاده در کنار مردم/ تکمیل ۲۲۱۰ پروژه مسئولیت اجتماعی

متن صوتی

وزارت نفت دولت سیزدهم در کنار ایفای نقش کلیدی خود در رونق اقتصادی و حفظ جایگاه بین‌المللی، موفق شده است در مسیر مسئولیت اجتماعی هم کنار مردم بایستد و ۲ هزار و ۲۱۰ پروژه عام‌المنفعه را تکمیل کند و در اختیار مناطق محروم قرار دهد.

وزارت نفت دولت سیزدهم در کنار ایفای نقش کلیدی خود در رونق اقتصادی و حفظ جایگاه بین‌المللی، موفق شده است در مسیر مسئولیت اجتماعی هم کنار مردم بایستد و ۲ هزار و ۲۱۰ پروژه عام‌المنفعه را تکمیل کند و در اختیار مناطق محروم قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت دولت سیزدهم از ابتدای سکانداری یعنی از شهریور ۱۴۰۰، برای توسعه پایدار و زدودن غبار فقر و محرومیت در مناطق کمتر توسعه‌یافته، به دور از هزینه‌کرد بر مبنای چانه‌زنی و فشار، گام برداشته تا آنجا که موفق به تکمیل ۲۲۱۰ پروژه مسئولیت اجتماعی و عام‌المنفعه در بازه زمانی نزدیک به سه سال شده است تا یکه‌تازانه، امید تزریق کند.

کارهای عام‌المنفعه‌ای که بر پایه توانمندسازی و عمران بنا شده و می‌رود تا با حرفه‌آموزی و تقویت سطح علمی و آموزشی دبیران و دانش‌آموزان در قالب توانمندسازی، همچنین اجرای پروژه‌های نوسازی، آبرسانی، برق‌رسانی، بهداشتی، ورزشی، راه‌سازی و خدماتی در قالب عمران در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، رنگ امید به زندگی ببخشد.

این پروژه‌ها که همسو با مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران ازسوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی به منصه ظهور و اجرا می‌رسند در حقیقت متر و معیار و چارچوبی است که صنعت نفت به‌موازات فعالیت خود، درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیستی و همه جنبه‌های زیست انسانی همسو با آن گام برمی‌دارد؛ فعالیت‌هایی که سرانجام به سود جامعه است.

در همین راستا، صنعت نفت مطابق قانون، بخشی از مبلغ سرمایه‌گذاری هر پروژه را به طرح‌های توسعه‌ای عام‌المنفعه و در جهت کمک ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﻭ ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﻲ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﻣﺤﻠﻲ به‌ویژه مناطق نفت‌خیز و گازخیز اختصاص می‌دهد؛ مسئولیتی که وزارت نفت دولت سیزدهم از زمان آغاز به‌کار خود، آن را در رأس قرار داده و با نگاه عمل‌گرایانه به منصه ظهور رسانده است تا آنجا که ۱۷ هزار میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان اعتبار (ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺩﺭ استان‌های نفت‌خیز ﻭ گاز خیز) به این موضوع اختصاص‌ یافته که این رقم در مجموع دولت‌های یازدهم و دوازدهم تنها ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

در این بازه زمانی، صنعت نفت ۶ هزار و ۲۱۸ تکلیف از نوع مسئولیت اجتماعی برای خود تعریف و تلاش کرد با مشارکت در پروژه‌های ﺁﻣﻮﺯﺵی، مدرسه‌سازی و مراکز علمی و آموزشی، راه‌سازی، آب، فاضلاب و برق، ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ و مراکز درمان، ﺧﺪﻣﺎﺕ، ورزش، امور مذهبی و فرهنگی و هر آنچه در زندگی آحاد جامعه روزنه امید باز می‌کند، در این مسیر گام بردارد.

تاکنون ۲ هزار و ۲۱۰ تکلیف با بودجه ۳ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مرحله تکمیلی و بهره‌برداری رسیده که موارد فعالیت در آموزش ۴۵۵، ورزش ۴۴۷، بهداشت ۱۴۶، آبرسانی ۶۸، برق‌رسانی ۳، طرح هادی ۷۸۴ و خدمات ۱۵۶ بوده است.

در همین حال، ۴ هزار و ۸ تکلیف هم با اختصاص اعتباری بیش از ۱۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

ضمن اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۹۶۴ پروژه با اعتبار اختصاصی بیش از یک هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخشی‌های آموزشی با ۱۶۴ تکلیف، ورزشی با ۱۵۰ تکلیف، بهداشتی با ۵۵ تکلیف، راه با ۸۳ تکلیف، آبرسانی با ۳۹ تکلیف، برق‌رسانی با یک تکلیف، طرح هادی با ۳۸۵ تکلیف و خدماتی با ۸۷ تکلیف به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

شایان‌ذکر است تلاش‌های صنعت نفت در عمل به مسئولیت اجتماعی خود، در استان‌های خوزستان و بوشهر بیش از همه مشهود و ملموس است تا آنجا که از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تاکنون در  خوزستان یک هزار و ۷۳۶ تکلیف با اعتبار ۸ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعریف شده است که ۵۸۵ مورد تکمیل شده و یک هزار و ۱۵۱ مورد هم در حال اجراست.

در استان بوشهر هم ۷۴۱ پروژه با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیون تومان در حوزه‌های آموزشی با ۱۶۶، ورزشی ۱۱۵، بهداشتی ۳۷، راه ۴۴، آبرسانی ۵، برق‌رسانی ۴، طرح‌های هادی ۳۴۷ و خدماتی با ۲۳ مورد تعریف شده است که ۲۵۸ تکلیف تکمیل و ۴۸۳ مورد در حال اجراست.

در حقیقت، عمق عمل به مسئولیت‌ اجتماعی در وزارت نفت آن‌قدر زیاد و مفید است که سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آخرین حضور خود در این وزارتخانه به آن اشاره و با تأکید بر اولویت‌دهی به هزینه‌کرد این منابع در توسعه مناطق نزدیک به مراکز تولید، همچنین مراقبت از چانه‌زنی افراد، نهادها و سازمان‌ها در جذب این منابع، وزیر نفت را مکلف کرد با نظارت و کنترل هیئتی متشکل از افراد مسئول نسبت به اجرای منضبط و نظام‌مند مسئولیت‌های اجتماعی اقدام کند؛ موضوعی که همواره صنعت نفت آویزه گوش قرار داده و مطابق آن عمل کرده است.

 

  • گروه خبری : خبر,سایر منابع,مسئولیت های اجتماعی
  • کد خبر : 15921
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب