10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1398/08/27 - 13:27
  • تعداد بازدید خبر : 4522
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوچرخه سوار شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق: حامل پیام صلح و دوستی است

متن صوتی

دوچرخه سوار مشهدی شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق منطقه عملیاتی خانگیران در سفرهای خود حامل پیام گسترش صلح و دوستی به کشورهای مسلمان همسایه است.

دوچرخه سوار شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق: حامل پیام صلح و دوستی است

دوچرخه سوار مشهدی شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق منطقه عملیاتی خانگیران در سفرهای خود حامل پیام گسترش صلح و دوستی به کشورهای مسلمان همسایه است.


مهدی سلیمانی ازغندی کارمند شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به عنوان دوچرخه سوار رشته سایکل توریست در رابطه با آغاز فعالیت های خود در این رشته ورزشی اظهار داشت : در آخرین سفر به کشور ترکیه با شعار صلح و دوستی با هدف گسترش ارتباطات فرهنگی، مسیر یک هزار و 200 کیلومتری ترابزون تا استانبول را در مدت 16 روز رکاب زدم و کل زمان سفر 23 روز به طول انجامید.


وی درباره پیشینه ورزشی خود گفت : مدت 12 سال در این رشته فعالیت دارم.پیش زمینه علاقمندی من به این ورزش به دوران کودکی و نوجوانی برمی گردد که در جزیره خارگ ساکن بودیم و با دوچرخه دور جزیره رکاب می زدم. پس از سکونت در شهر تربت حیدریه و مشهد مقدس با نظر خانواده برای خطرات احتمالی، از این ورزش فاصله گرفتم. پس از شروع به کار در این شرکت بار دیگر به علاقه خود رجوع نموده و راه جدیدی برای خود ترسیم کردم و در اولین گام با خریداری یک دستگاه دوچرخه حرفه ای ، آموزش قوانین و دوره های لازم این ورزش را زیر نظر مربی آغاز کردم.



به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، سلیمانی درباره مراحل تمرین و آموزش حرفه ای این رشته افزود : آموزش اولیه و حرفه ای این رشته زیر نظر آقای باباناصری که جزو نخبگان دوچرخه سواری است ، انجام گرفت. دوچرخه سواری به ظاهر آسان ولی اصول خیلی خاصی دارد و نیازمند آن است که دوچرخه استاندارد خاصی داشته باشد. دوچرخه سوار باید نحوه اصول استفاده از آن را در شرایط مختلف فرا بگیرد و برای رسیدن به شرایط حرفه ای زیر نظر یک فرد که تجربه و تخصص این کار را دارد و سپس از تجربیات کسانی که با آنها تمرین کرده نیز استفاده نماید. در منطقه عملیاتی خانگیران در ساعات غیر کاری از امکانات منطقه شامل بدنسازی نیز کار با دوچرخه ثابت و انجام حرکات دو و میدانی استفاده کرده تا آمادگی جسمانی خود را حفظ نمایم و در زمان استراحت در شهر مشهد، تمرینات هفتگی شامل رکابزنی بین 150 تا 250 کیلومتر را ادامه می دهم. این ورزش ارتباطی به سن و سال ندارد ولی باید تمرینات مستمر داشته و از لحاظ فکری آمادگی لازم را کسب کند و همچنین دارای انگیزه ، عشق و علاقه بسیار به این حرفه باشید.


بر اساس این گزارش، ورزشکار شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق درباره نخستین سفر داخلی خود تصریح کرد: اولین سفر من با دوچرخه به 12 سال قبل بر می گردد که سفر خود را از بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) به سمت حرم امام خمینی (ره ) آغاز نمودم که این سفر هفت روزه به تنهایی مسیر 960 کیلومتری مشهد به تهران را رکاب زدم. همچنین سفرهای بعدی شامل رکابزنی در مسیر یک هزار و 700 کیلومتری مشهد تا ارومیه، سفر به یزد، جنوب استان خراسان جنوبی و دریاچه نئورسوپاتان در استان اردبیل می شود.


 


  • گروه خبری : ورزشي,تولیدی
  • کد خبر : 13424
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب