25 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1395/06/02 - 14:35
  • تعداد بازدید خبر : 4739
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

گروه كوهنوردي شركت بهره برداري نفت و گاز غرب به قله سبلان صعود كردند

متن صوتی

گروه كوهنوردي شركت بهره برداري نفت و گاز غرب متشكل از آقايان عبدالعلي مه پيما (سرپرست تيم)، بهروز بابايي(مربي) ، رحيم جعفري، حامد خرسند پور، علي سكوتي، مجيد مرادي، شاپور احمدي به قله 4811 متري سبلان(سومين قله مرتفع ايران) صعود كردند.

به گزارش روابط عمومی گروه كوهنوردي شركت بهره برداري نفت و گاز غرب متشكل از آقايان عبدالعلي مه پيما (سرپرست تيم)، بهروز بابايي(مربي) ، رحيم جعفري، حامد خرسند پور، علي سكوتي، مجيد مرادي، شاپور احمدي به قله 4811 متري سبلان(سومين قله مرتفع ايران) صعود كردند.


بهروز بابايي مربي اين گروه در همين ارتباط اظهار داشت: با توجه به برنامه ريزي و تقويم ورزشي شركت، و تمرينات مستمر گروه از ابتداي سال صعود به اين قله در دستور كار گروه قرار گرفت و گروه موفق شد در هوايي مساعد صعود موفقي را به قله داشته باشد.


کوه آتشفشانی سبلان در 40 کیلومتری جنوب غربی اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر قرار دارد. طول سلسله کوه سبلان را 60 کیلومتر و پهنای آن را 45 کیلومتر تخمین می زنند. این سلسله کوه سه قله معروف دارد و قله اصلی آن ، سبلان 4811 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دو قله دیگر آن هرم و کسری نام دارند.


قله سبلان در تمام طول سال پوشیده از برف است . در دهانه آتشفشانی آن دریاچه بیضی شکلی به اقطار تقریبی 140 و 80 متر قرار دارد که عمق آن در کناره ها بسیار کم و در وسط نامعلوم است. آب آن تنها از طریق بارش باران و برف تامین می شود و هیچ نوع موجود آبزی در آن مشاهده نمی شود.


برای صعود به سبلان معمولاً از جبهه شمال شرقی یعنی مسیری که پناهگاه (حسینیه) در آن قرار دارد اقدام می کنند. صعود را می توان از محلهایی به نام قوتورسویی و یا شابیل (بیشتر شابیل با ارتفاع 2700 متر) شروع کرد و به سمت پناهگاه در ارتفاع 3700 متری ادامه داد و صبح روز بعد صعود به قله را انجام داد.


 

  • گروه خبری : ورزشي
  • کد خبر : 10264
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب