14 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/01 - 18:03
  • تعداد بازدید خبر : 1242
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

با تکمیل حفاری و راه اندازی ۱۱ حلقه چاه ، فاز دوم توسعه میدان دانان به بهره برداری رسید

با جریان دهی و راه اندازی ۱۱ حلقه چاه جدید در میدان نفتی دانان روزانه حدود ۱۱ هزار بشکه نفت به تولید نفت مناطق مرکزی افزوده شد.

با جریان دهی و راه اندازی ۱۱ حلقه چاه جدید در میدان نفتی دانان  روزانه حدود  ۱۱ هزار بشکه نفت به تولید نفت مناطق مرکزی افزوده  شد. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری مدیر عامل در رابطه با اجرای طرح‌ نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان ، اظهار داشت : میدان نفتی دانان در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که در سال ۱۳۵۰ کشف که دارای ۹ حلقه چاه بوده و  با حفاری، ۱۱ حلقه چاه جدید  فاز دوم این میدان حفاری و تکمیل‌شد.  نفت استحصال‌شده از چاه‌های این میدان از طریق خطوط لوله به واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی دهلران انتقال خواهد یافت. در این طرح  افزایش ظرفیت تولید میدان از هشت هزار بشکه به ۱۹ هزار بشکه در روز هدفگذاری شده است. 
 
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ضمن قدردانی از دکتر خجسته مهر مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران بخاطر حمایت های همه جانبه ایشان از این طرح ،  درباره مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح‌ های توسعه‌ای میدانهایی از جمله دانان اظهار داشت : مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح‌ های  توسعه‌ای شامل حفظ، نگهداشت و افزایش تولید با استفاده از دانش فنی و توان متخصصان، پیمانکاران و سازندگان قطعات و تجهیزات ساخت داخل است که در شرایط تحریم با اتکا به منابع و توانمندی‌های کشور اجرا می شود.
 
بر اساس این گزارش ، قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان دانان   بین شرکت ملی نفت ایران و گروه مپنا امضا شد. طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت دانان در استان ایلام، افزایش بیش از ۱۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید روزانه این میدان را با حفاری ۱۱ حلقه چاه جدید و طراحی و اجرای عملیات شکافت اسیدی در گروه بنگستان برای دو  حلقه از این ۱۱ حلقه چاه هدف‌گذاری کرده است، همچنین در این پروژه، خدمات فنی ژئوفیزیکی شامل طراحی، جمع‌آوری، انجام مطالعات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در مساحتی حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع، احداث یک دستگاه پکیج نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، توسعه چندراهه دانان، احداث جاده‌های دسترسی به چاه‌ها و اجرای خط لوله ۶ اینچ به طول ۵۵ کیلومتر لحاظ شده است. میدان نفتی دانان در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلران در استان ایلام و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک قرار دارد.
 
  • گروه خبری : خبر,تصويري,تولیدی
  • کد خبر : 15901
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  مسئول وب سایت
عکاس

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب