10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/12 - 12:34
  • تعداد بازدید خبر : 774
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی:

حضور مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز باعث روحیه بخشی به همکاران مناطق عملیاتی و پیشبرد پروژه هاست

حضور و همراهی همیشگی مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران در مناطق عملیاتی و پروژه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، علاوه بر دلگرمی و روحیه بخشی همکاران باعث پیشبرد کارها خواهد بود.

حضور و همراهی همیشگی مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران  در مناطق عملیاتی و  پروژه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، علاوه بر دلگرمی و روحیه بخشی همکاران باعث پیشبرد کارها  خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری با تقدیر از دکتر هرمز قلاوند مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران در همراهی و التفات  ویژه به پیشبرد پروژه های این شرکت ،  حضور ایشان را بانی رفع مشکلات و گره های موجود در فرایند اجرای پروژه ها دانست.
 
دکتر قلاوند و هیات همراه از مناطق عملیاتی نار و کنگان ،دالان و میدان جدید در حال توسعه خارتنگ بازدید کردند.در این بازدید مهندس حیدری و مدیران تولید و منابع انسانی نفت مرکزی نیز دکتر قلاوند را همراهی می‌کردند.مهندس حیدری در بازدید ضمن تشکر از حضور دکتر قلاوند ،حضور وی و بررسی میدانی از مجموعه تولیدی دالان و نار و کنگان و همینطور میدان  جدید توسعه ای خارتنگ را نشانه اهمیت تولید گاز و توسعه میادین جدید از نگاه شرکت ملی نفت ایران و هیات مدیره محترم آن دانست و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید گاز به اهم فعالیت های این شرکت در راستای عمل به تکالیف تولید خود اشاره کرد و افزود:افزایش تولید روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز ماحصل اجرای پروژه های توسعه ای اعم از توسعه فاز دوم میدان گازی آغار ،افزایش تولید از میدان دالان با احداث خط لوله ۱۲ اینچ ، افزایش تولید از دو حلقه چاه در میدان گازی شانول ، افزایش تولید از میدان خانگیران و افزایش بازتولید از مخزن ذخیره سازی شوریجه D است.
 
وی افزود :  احداث خط لوله 12 اینچ از مرکز جمع آوری دالان به پالایشگاه به طول 3650 متر باعث افزایش تولید روزانه دو میلیون متر مکعب گاز شد. احداث این خط لوله بدون استفاده از پیمانکار بیرونی و با استفاده از توانمندی نیروهای متخصص شرکت صورت گرفت. همچنین تثبیت همین میزان تولید درپنج  سال آینده و به تأخیر انداختن زمان احداث ایستگاه تقویت فشار گاز ، از دیگر دستاورد این خط است . همچنین بهره برداری از دو حلقه چاه در میدان گازی شانول واقع در شرکت بهره برداری زاگرس جنوبی به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در روز صورت گرفت.  
 
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به افزایش بازتولید روزانه سه میلیون متر مکعب گاز از مخزن شوریجه D اشاره کرد و به اهمیت و جایگاه استراتژیک شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق پرداخت و خاطرنشان کرد : شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق  با توان تولید بیش از 67  میلیون متر مکعب در روز نقش مهمی در تامین انرژی شرق و شمال شرق کشور به عهده  دارد . همچنین این شرکت دارای بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی گاز طبیعی با ظرفیت بیش از دو  میلیارد متر مکعب و توان بازتولید ۲۰ میلیون متر مکعب در روز  در ماههای سرد سال است. این شرکت مسئولیت تامین گاز استانهای خراسان رضوی ، جنوبی ، شمالی  ، گلستان ، مازندران و بخشی از استان سمنان را به عهده دارد. 
 
مهندس حیدری درباره ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D  افزود : سال گذشته تعهد تکلیفی بازتولید از میدان ذخیره سازی شوریجه D روزانه  15 میلیون متر مکعب بود و تنها طی مدت دو هفته در سال  این میزان قابلیت افزایش به 17 میلیون متر مکعب در روز را داشت . اما امسال با انجام دو میلیارد و 200 میلیون متر مکعب ذخیره سازی گاز ، قابلیت بازتولید روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز برای بازه زمانی سه ماه فراهم است . همچنین با توجه به اینکه شرکت نفت و گاز شرق به شبکه تولید گاز سراسری متصل نیست ، استقلال و اتکای مخصوص به خود را دارد و با توسعه میدانهای جدید از جمله چشمه شور  باید روی پای خود بایستد  و حامی تولید انرژی در شرق و شمال شرق کشور باشد. 
 
مهندس حیدری در رابطه با ذخیره سازی گاز در میدان سراجه قم خاطرنشان کرد : میدان گازی سراجه قم به عنوان نخستین مخزن ذخیره سازی گاز در سطح خاورمیانه و دارای نقش حیاتی در تثبیت گاز شهر تهران و شمال مرکزی ایران است و یکی از مهم‌ترین تامین کننده راهبردی و پشتیبان شبکه توزیع گاز در فصول سرد سال به شمار می رود. میزان تجمعی ذخیره سازی گاز در این مخزن در هیچ بازه زمانی  بیش از 830 تا 840 میلیون متر مکعب نبوده است اما امسال یک میلیارد متر مکعب در سراجه ذخیره سازی صورت گرفت که قابلیت بازتولید روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز فراهم می شود.
 
  • گروه خبری : خبر,اخبار مدیر عامل,تصويري,تولیدی
  • کد خبر : 15999
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  مسئول وب سایت
عکاس

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب