10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/15 - 15:09
  • تعداد بازدید خبر : 2846
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

روند توسعه میادین گازی آغار و دی مورد بررسی قرار گرفت

با حضور مهندس مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و هیات همراه ، روند توسعه و میزان پیشرفت میدانهای گازی آغار و دی مورد بررسی قرار گرفت و بر رفع موانع و چالش های توسعه این دو میدان تاکید شد.

 
با حضورمهندس مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و هیات همراه ، روند توسعه و میزان پیشرفت میدانهای گازی آغار و دی مورد بررسی قرار گرفت و بر رفع موانع  و چالش های توسعه این دو میدان تاکید شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری مدیرعامل این شرکت ، پس از بازدید از عملیات حفاری چاه های میدان دی طی یک نشست، با اشاره به متمرکز شدن ١١ بسته از بسته های طرح ضربتی توسعه و تولید در استان فارس در راستای تامین سوخت زمستانی که اولویت نخست کشور در فصل زمستان و مورد تاکید مدیریت شرکت ملی نفت ایران است ، به ویژه توسعه میدان های آغار و دی وهمچنین فاز ٢ پالایشگاه گاز فراشبند با اجرا و مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، خواستار تلاش همه جانبه و همدلی و همراهی همه مدیران در تمام سطوح برای عملیاتی شدن این طرح در آینده ای نزدیک شد. 
 
وی افزود: در طرح ضربتی توسعه میدان‌های دی و آغار در استان فارس و در شهرستان فیروزآباد در مرحله نخست در مجموع هفت میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت  این شرکت اضافه می شود و در مرحله دوم توسعه مجموع تولید گاز از این دو میدان به روزانه ۲۵  میلیون متر مکعب در روز می رسد. 
 
مهندس حیدری با تأکید بر جایگاه واهمیت ویژه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از جمله در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تولید بیش از ۲۰  درصد از گاز زمستانی کشور، ابراز امیدواری کرد با توسعه و بهره برداری از میدان های آغار و دی و افزایش ۷ میلیون متر مکعبی ، سهم این شرکت در تولید گاز زمستانی  ۴ درصد ارتقاء یابد. 
 
بر أساس این گزارش ، مهندس حیدری و هیئت مدیره با همراهی مدیر عامل و مدیران ستادی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، با هدف بررسی چالش های تولید و توسعه میادین گازی آغار و دی وارد منطقه عملیاتی آغار و دالان، دی و سفید زاخور شدند.  همچنین بازدید از روند نصب تسهیلات سر چاهی چاه های آماده بهره برداری آغار و بررسی چالش های پیش رو، از دیگر برنامه های سفر مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از منطقه عملیاتی آغار و دالان بود.
 
 
  • گروه خبری : خبر,تصويري,تولیدی
  • کد خبر : 15728
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  روابط عمومی
عکاس

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب