10 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/21 - 17:36
  • تعداد بازدید خبر : 1621
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مسیر تعالی سازمانی قرار دارد

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، روند حرکتی و ساختار این شرکت را دستیابی به تعالی سازمانی و رسیدن به چشم اندازهای روشن برشمرد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، روند حرکتی و ساختار این شرکت را دستیابی به تعالی سازمانی و رسیدن به چشم اندازهای روشن برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری در نشست مشترک با ارزیابان مدل تعالی سازمانی اظهار داشت: محورهای فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بسیار گسترده است و در این رابطه خود را مورد محک جدی ترین ارزیابی ها قرار می دهد و در این مسیر به دنبال تقویت نقاط قابل بهبود و افزودن بر روند رو به رشد سازمان بوده و همه دیدگاهها و نقطه نظراتی که به این خواسته کمک کند ، را پذیراست.

وی با اشاره به برنامه استراتژیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ذیل برنامه های توسعه ای کشور اظهار داشت : پس از ابلاغ برنامه های توسعه کشور ،  این برنامه ها در سطح شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تابعه ساری و جاری می شود و این به عنوان نقشه راه محسوب شده و الزامات پیاده سازی آن طراحی و اجرا می شود.

مهندس حیدری به فرهنگ سازمانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اشاره کرد و افزود  : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مرحله گذار از شرکت تولید محور به توسعه محور در میدانهای نفتی و گازی قرار دارد و رسالت و وظایف این شرکت برای دستیابی و همسویی با این استراتژی ها ، سنگین است .

این گزارش می افزاید ، جلسات ارزیابی مدل تعالی سازمانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با حضور مدیران و روسای شرکت و گروه ارزیابی تعالی سازمانی در روزهای  19 و 20 شهریور برگزار شد. در این ارزیابی معیار های هفت گانه مدل تعالی 1400 در تمامی کمیتها محور بررسی ها بود. مدل تعالی سازمانی در آخرین ویرایش اعلام شده دارای دو بخش توانمندسازها و نتایج و شامل هفت معیار   و 27 زیرمعیار با نکات و شاخصهای راهنما است، و در مجموع دارای 1000 امتیاز است . ارزیابی میزان پیشرفت سازمان در مدل تعالی سازمانی از طریق به کارگیری منطق امتیازدهی رادار  صورت می پذیرد. دراین سیستم ارزیابی، سازمان در هریک از زیرمعیارهای تعیین شده مدل تعالی، به صورت مرحله به مرحله نسبت به ارزیابی کمی سطح بلوغ و پیشرفت خود اقدام نموده و برنامه های بهبود متناسب رویکردها و اقدامات انجام شده و نتایج حاصله شناسایی و برنامه ریزی می شوند.

شایان ذکر است از اواخر سال 1401 باتوجه به دستور مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران و ابلاغیه شرکت ملی نفت ایران درخصوص آمادگی شرکت های زیرمجموعه براساس مدل تعالی سازمانی ایران 1400 ، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با اخذ مجوز مدیرعامل و تشکیل کمیته راهبردی تصمیم به حضور  در فرایند ارزیابی جایزه تعالی سازمانی با هماهنگی دبیرخانه جایزه نمود. دراین راستا اقداماتی همچون اخذ مصوبه هیات مدیره برای حضور در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی و تهیه بیانیه میثاق نامه تعالی، تشکیل کمیته راهبردی و کمیته های تخصصی بعنوان ساختار اجرایی مدل تعالی سازمانی ، برگزاری دوره های آموزشی مختلف در سطح مدیران ، اعضای کمیته ها و کارشناسان و کارکنان واحدهای شرکت، انجام فرهنگ سازی در سطح شرکت با تهیه پوستر و استند از مفاهیم تعالی ، انجام خودارزیابی براساس روش کارگاه پروفرما با مشارکت اعضای کمیته های تعالی ، تهیه نقشه راه بهبود و تعالی سازمان براساس برنامه های بهبود ، هماهنگی و ارسال اظهارنامه به دبیرخانه تعالی شرکت ملی نفت ایران و جلسات هم اندیشی با کمیته های تعالی و واحدهای سازمان درخصوص  آماده سازی فایل های ارایه صورت گرفته است.

  • گروه خبری : خبر,تصويري,تولیدی
  • کد خبر : 15811
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  روابط عمومی
عکاس

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب