08 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/06 - 11:37
  • تعداد بازدید خبر : 589
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اقدام شرکت ملی نفت ایران همزمان با آغاز موج جدید سرما/ افزایش تولید روزانه بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب گاز محقق شد

متن صوتی

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه عملیاتی خانگیران، طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با توسعه پروژه‌های جدید و انجام اقدام‌های اصلاحی به نتیجه رسیده است، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه عملیاتی خانگیران، طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با توسعه پروژه‌های جدید و انجام اقدام‌های اصلاحی به نتیجه رسیده است، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، امروز (جمعه، ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۲) با حضور محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نماینده شریف مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان ارشد استان خراسان رضوی در منطقه عملیاتی خانگیران شرکت نفت و گاز شرق، طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
 
در این آیین که در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس برگزار شد، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مناطق عملیاتی آغار و دالان و شانول، طرح‌های عملیاتی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیدند. همچنین پس از این آیین با حضور در تاسیسات، تولید از چاه ۷۸ خانگیران به بهره‌برداری رسید.
 
بر اساس این گزارش، در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نفت برای افزایش تولید نفت و گاز، برنامه جامع توسعه و تولید از میادین نفتی و گازی کشور در شرکت ملی نفت ایران طرح‌ریزی شد.
 
در همین راستا برنامه افزایش تولید گاز در دستور کار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار گرفت و با همت و تلاش متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران در مناطق عملیاتی این شرکت افزایش تولید به میزان روزانه بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب محقق شد.
 
۶ میلیون مترمکعب از این افزایش تولید مربوط به منطقه زاگرس جنوبی شامل ۴ میلیون مترمکعب با آغاز بهره‌برداری از میدان آغار ۲ و مابقی مربوط به افزایش تولید از میدان دالان به میزان ۲ میلیون مترمکعب است.
 
۶ میلیون مترمکعب دیگر مربوط به افزایش تولید ۳ میلیون مترمکعبی از میدان گازی خانگیران با حفاری و تولید از چاه‌های ۷۶ و ۷۸ و ۳ میلیون مترمکعب دیگر نیز شامل افزایش برداشت از میدان ذخیره‌سازی شوریجه D است.
 
بر اساس این گزارش، افزایش تولید گاز از میدان خانگیران منجر به پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.
 
این دستاورد ارزشمند حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران است و امید است برکات حاصله از آن برای رفاه مردم و آبادانی ایران عزیز ثمربخش باشد.
 
 
  • گروه خبری : خبر,سایر منابع
  • کد خبر : 15987
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب