19 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/04 - 08:54
  • تعداد بازدید خبر : 751
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

توسعه همکاری زاگرس جنوبی و صداو سیمای فارس با هدف جهاد تبیین در حوزه صنعت نفت

متن صوتی

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بر توسعه همکاریها با هدف جهاد تببین در حوزه بالا دستی صنعت نفت فارس تاکید شد.

 

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بر توسعه همکاریها با هدف جهاد تببین در حوزه بالا دستی صنعت نفت فارس تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به نقش صدا و سیما به عنوان پرچمدار اطلاع رسانی در حوزه اخبار، صدا و سیما، گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در کنار تولید گاز، مایعات گازی و نفت، عمل به مسئولیت های اجتماعی در مقابل جوامع پیرامونی حوزه جغرافیایی خود است.

دکتر سید ابوالحسن محمدی، افزود: اگر چه این وظایف به طور مستمر در حال انجام است اما اطلاع رسانی گسترده درباره آنها در سطح جامعه با همکاری صدا و سیما، تاثیر فزاینده‌یی در امیدآفرینی میان مردم دارد.

محمدی، ارتقا سطح دانش عمومی جامعه در مورد انرژی را بخش دیگری از زمینه های همکاری در خصوص جهاد تبیین دانست و افزود: اطلاع مردم از سختی ها و نحوه کشف، تولید محصولات هیدروکربنی، برداشت صیانتی از میادین و نحوه برداشت گاز از عمق سه هزار متری زمین و... باعث می شود تا مردم بدانند که حوزه انرژی چقدر هزینه بر ، زمان بر و حایز اهمیت است و بیش از پیش به ارزش آن پی برده و مصرفه بهینه را در اولویت خود قرار دهند.

وی، بخش دیگری از همکاریها را مرتبط با پدافند غیرعامل معرفی کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان با استفاده از فضای رسانه در تلاش هستند تا مردم را ناامید و کارها و دستاوردهای چهار دهه گذشته را کم اهمیت جلوه دهند، پوشش رسانه‌یی فعالیت‌ها ضمن خنثی کردن تلاش دشمنان، منجر به امید آفرینی می شود.

محمدی، بخش دیگری از زمینه های همکاری را موضوعات فرهنگی معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه زاگرس جنوبی حدود ۵۶۰۰ نفر نیروی انسانی در اختیار دارد، فعالیت های فرهنگی و آموزشی زیادی برای آنها و خانواده هایشان انجام می‌دهد که اطلاع رسانی در این زمینه نیز می تواند معرف مسئولیت های این شرکت در حوزه فرهنگ در جامعه باشد.

وی در پایان با شاره به تولید ۲۰ درصد گاز کشور توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، گفت: این شرکت با مرکزیت شیراز،  پنج منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دالان، نار و کنگان، سروستان و سعادت آباد و سرخون وگشوی جنوبی را در سه استان فارس بوشهر و هرمزگان راهبری می کند و در سال‌های پیش رو با توسعه میدان‌های جدید، دو استان کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری نیز به حوزه جغرافیایی آن اضافه می شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز با اشاره به اینکه هر گوشه از ایران گنج و افتخاری در خود نهفته دارد ، گفت: باید با عمل به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص جهاد تبیین از پمپاژ ناامیدی و دروغ در جامعه جلوگیری کنیم.

دکتر احمد پهلوانیان، افزود: صنعت نفت مایه افتخار ماست و ضروری است با رویکرد جهاد تبیین ضمن تشریح تلاش های کارکنان این صنعت، اعتماد به نفس و خودباوری را در جامعه جاری کرد.

پهلوانیان از آمادگی صدا و سیمای مرکز فارس برای پوشش گسترده فعالیت های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در بخش های مختلف خبر، صدا و سیما خبر داد و گفت: این مرکز آمادگی دارد در یک همکاری دو سویه علاوه تولید و انتشار گزارشات خبری، نسبت به تولید فیلم های مستند و تله فیلم با موضوع صنعت نفت در استان فارس اقدام نماید.

وی، در پایان بر تشکیل یک گارگروه تخصصی با هدف بررسی زمینه های همکاری و موضوعات مناسب جهت پخش در شبکه های مختلفی استانی و ملی و همچنین روش اجرایی کار تاکید کرد.

 

  • گروه خبری : خبر,تولیدی
  • کد خبر : 15469
  روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب