17 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/21 - 13:31
  • تعداد بازدید خبر : 922
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان انجام شد؛

راه اندازی سامانه تهیه و تایید شرح کار در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

متن صوتی

متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، سامانه تهیه و تایید شرح کار در چهار فاز اصلی و به منظور ارتقای شفافیت و کارایی بیشتر طراحی و راه اندازی نمودند.

 

متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، سامانه تهیه و تایید شرح کار در چهار فاز اصلی و به منظور ارتقای شفافیت و کارایی بیشتر طراحی و راه اندازی نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی؛ مالک قنواتی سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت در این باره افزود: سامانه تهیه و تایید شرح کار در چهار فاز اصلی تهیه و تایید شرح کار ، تهیه و تصویب RFCS ، انجام تشریفات مناقصه و کنترل پروژه در زمان اجرا  با هدف ایجاد بستر مناسب الکترونیکی برای انجام مراحل مختلف فرآیند پروژه به صورت مکانیزه و برخط تحت شبکه، طراحی و راه اندازی شد که با عملیاتی شدن این سامانه ،کلیه مراحل تهیه و تایید شرح کار به صورت شفاف، چابک و قابل پیگیری با مشارکت موثر ذینفعان رویت می گردد.

وی در توضیح فرآیند کاری این سامانه اظهارداشت : با بهره گیری از ظرفیت های مبتنی بر زیرساختIT ، تمامی داده های فرآیند مورد نظر در مراحل مختلف جمع آوری، دسته بندی و به روز رسانی می شود و امکان اندازه گیری و تحلیل عملکرد فرآیند در مسیر شناسایی گلوگاه های اجرایی و بهبود مستمر با حذف آنها فراهم می شود.

قنواتی با اشاره به مراحل چهارگانه پروژه ، از انجام فازهای مربوط به تهیه و تصویب RFCS و انجام تشریفات مناقصه خبر داد و افزود: در حال حاضر از چهار مرحله عنوان شده فازهای مربوط به تهیه و تصویب RFCS و انجام تشریفات مناقصه بر اساس سامانه های جاری به صورت مکانیزه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می پذیرد.

سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان ، مراحل طراحی و توسعه این سامانه را چهار سطح جمع آوری داده ها و شناخت فرایند، پیاده سازی فرآیند در بستر سامانه، انتخاب مدل و الگوبرداری و بررسی عملکرد نسخه آزمایشی سامانه عنوان کرد و یادآور شد که این سامانه با تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری جلسات کارشناسی در مدت زمان کمتر از یکسال به ثمر نشسته است.

قنواتی، حذف وقفه های زمانی ناشی از ارسال ودریافت نسخ فیزیکی و جمع آوری نظرات فنی، افزایش امنیت اطلاعات و حفاظت اسناد، امکان ارزیابی و بهبود فرآیند با اندازه گیری و پایش مستمر فعالیت ها و امکان گزارش  گیری دقیق و برخط را از آخرین مراحل پیشرفت کار و پیش بینی زمان تحویل شرح کار نهایی را از جمله مزایا و نتایج مثبت  این سامانه معرفی کرد .

 

  • گروه خبری : خبر,تولیدی
  • کد خبر : 15438
  روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب