08 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/10/23 - 14:52
  • تعداد بازدید خبر : 570
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس هیات مدیره شرکت نفت مرکزی اعلام کرد:

هشت میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه برای توسعه پروژه های اولویت دار

متن صوتی

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدانهای نفتی و گازی و ایستگاههای تقویت فشار این شرکت را معادل هشت میلیارد و 400 میلیون دلار دانست.

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدانهای نفتی و گازی و ایستگاههای تقویت فشار این شرکت را معادل هشت میلیارد و 400 میلیون دلار دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس پیمان ایمانی در نخستین گردهمایی تخصصی و هم اندیشی مدیران برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر افزود : برای احداث ایستگاه های تقویت فشار گاز میادین کنگان، هما، وراوی، نار، تنگ بیجار، شانول، دهلران و سرخون درمجموع 880 میلیون دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است که تا کنون  423 میلیون دلار برای احداث ایستگاه های تقویت فشار هما، وراوی و دهلران و مرکز تفکیک تابناک جذب شده است.

وی در مورد سرمایه گذاری در توسعه میدانهای گازی این شرکت اظهار داشت : میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدان های گازی معادل سه میلیارد و400 میلیون دلار است . این میادین شامل  هالگان، سفید زاخور، سفید باغون، دی،فاز دوم آغار و توسعه پالایشگاه فراشبند، مدار، پازن،ارم، خارتنگ،گردان، توس، بابا قیر و بیستون می شود و تاکنون میزان 100 میلون دلار برای توسعه میدانهای دی  ، فاز دوم آغار ، خارتنگ و توس  از منابع داخلی نفت تامین شده و قراردادهایی منعقد  شده است.

مهندس ایمانی در رابطه با توسعه میدان های نفتی تصریح کرد : میدانهای نفتی توسعه ای شرکت شامل آبان،پایدار غرب، چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق، افزایش تولید دهلران، شاخه، شوروم، کوه ریگ، دودرو، سامان، سومار و دلاوران می شود و سرمایه مورد نیاز نیز چهار میلیارد و  100 میلیون دلار است. که در این رابطه تا کنون بالغ بر سه میلیارد و 700 میلیون دلار برای توسعه  و تولید میدانهای میادین آبان و پایدار غرب ، چشمه خوش، دالپری، پایدار شرق سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره پروژه های اولویت دار طرح ضربت تولید گاز تصریح کرد : این طرح در قالب توسعه میدانهای پازن ، ارم ، خارتنگ و گردان ، سفیدزاخور ، هالگان ، سفیدباغون ، مدار ، بابا قیر ، بیستون ، توس ،فاز دوم آغار ، توسعه پالایشگاه فراشبند ، احداث ایستگاه های تقویت فشار سرخون و شانول  تعریف شده است که در مجموع روزانه  149 میلیون متر مکعب گاز و 105 هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود . در این طرح سرمایه گذاری سه میلیارد و 633 میلیون دلار و  حفاری و تعمیر 121 حلقه چاه  در برنامه قرار دارد .

بر اساس این گزارش ، شرکت نفت مناطق مرکزی مسئولیت تولید، فراورش و انتقال نفت و گاز بالغ بر 85 میدان شناخته شده در بیش از 18 استان را بر عهده دارد.تولیدات تجمعی این شرکت در سال 1401 برابر17 میلیون و400 هزار بشکه نفت،  64 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب گاز  و  15 میلیون و 700 هزار بشکه میعانات گازی بود.

 

  • گروه خبری : خبر,تولیدی
  • کد خبر : 15968
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب