09 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/12/17 - 09:37
  • تعداد بازدید خبر : 301
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد:

ورود مستقیم شرکت‌های دانش بنیان به فرآیند ساخت داخل وارتقا فناوری و نوآوری

متن صوتی

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقیما وارد ساخت داخل شوند.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقیما وارد ساخت داخل شوند. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس برزو قنبری عدیوی مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در جلسه مشترک مدیران پژوهش، فناوری و کالای نفت  به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی ۲ روز (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند) در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برگزار شد، بیان کرد: با استفاده از استاندارد ایزو 14224سعی کردیم به مهمترین نیازها در بحث شرکت‌های دانش بنیان با اولویت‌های خاص تعریف شده، پاسخ دهیم. 
 
وی ادامه داد: این اولویت‌ها در شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دسترس عموم شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار گرفته تا بر مبنای آن، همکاری‌ها شکل بگیرد. 
 
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در دولت سیزدهم توانستیم ۱۴ مگا پروژه را احصاء کنیم که در هیئت مدیره شرکت ملی نفت مصوب شد و هم‌اینک در حال پیگیری است. 
 
قنبری همچنین با بیان اینکه دو سوم از این پروژه‌ها به قرارداد رسیده و تعدادی هم در سال آینده به تولید انبوه می‌رسد، افزود به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها، نتیجه پایش اطلاعات دریافتی در خصوص عمق ساخت داخل تجهیزات در شرکت نفت مناطق مرکزی و سایر شرکتهای عملیاتی بود. 
 
وی همچنین با بیان اینکه عمده نیازهای فناورانه ما تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اولویت‌های مختلفی برای ارزیابی و تحلیل این دیتاها از جمله ارز بری، نیاز عملیاتی، دانش فنی، تکنولوژی فنی مورد نیاز و سایر مسائل پیش‌بینی شده است. 
 
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: پس از احصاء نیازهای فناورانه و معرفی تجهیزات استراتژیک و گلوگاهی شرکت ملی نفت استعلام و نظرخواهی از شرکت‌ها انجام شد. 
 
قنبری؛ تسهیلگری، جلوگیری از موازی کاری و تجمیع تقاضا را مهمترین دلیل ورود شرکت ملی نفت ایران به این موضوع ذکر کرد و گفت: ترجیح می‌دهیم که شرکت‌ها مستقیما وارد ساخت داخل شوند. 
 
وی عنوان کرد: در ستاد شرکت ملی نفت ایران تمهیدات لازم برای بررسی ورود شرکت‌ها در ساخت داخل نیز اندیشیده شده است.البته در برخی موارد نیاز است فرا شرکتی نگاه کنیم، چون بعضی از کالاها با حجم استفاده بیشتری رو به رو هستند. 
 
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در این فرآیند کنار همکارانمان هستیم، چرا که این همکاری‌ها موجب شد تا شرکت ملی نفت طی دو سال گذشته رتبه نخست در بحث استفاده از دستورالعمل ساخت داخل توسط شرکت‌های دانش را کسب کند. 
 
قنبری در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: تحلیل موضوع و میزان پیشرفت، هدف بعدی در منشور ساخت داخل است که در تلاشیم تا به صورت کمی این موضوع در وزارت نفت نهادینه شود.
 
  • گروه خبری : خبر,تولیدی
  • کد خبر : 16059
کلمات کلیدی
  مسئول وب سایت
خبرنگار

مسئول وب سایت

تنظیمات قالب